“H επιστήμη στα σχολεία, μαθαίνει τον κόσμο στα παιδιά;”

Owlpainting
Watercolour owl by Isabel Salvador Visual Arts

Είναι προφανές ότι ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και της μηχανικής. Τα κομπιούτερ και τα κινητά τηλέφωνα έχουν γίνει παιχνίδια στα χέρια των παιδιών. Τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα έχουν διευκολύνει τη ζωή μας. Με το ίντερνετ είμαστε παντού, σπάσαμε κάθε φράγμα επικοινωνίας, εκμηδενίσαμε κάθε απόσταση. Και όμως να που το αυτονόητο δεν είναι και προφανές σε μας και το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Δεν έχουμε εντάξει την Μηχανική και την Τεχνολογία στα δημοτικά και γυμνάσια! Χρειαζόμασταν έναν επιστήμονα με πάθος στην Μηχανική Επιστήμη για να εισάγει  για πρώτη φορά, το 2010,  τα μαθήματα Μηχανικής και Τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην πολιτεία της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ. Έκανε τη διαφορά στη βασική εκπαίδευση των Ηνωμένων Πολιτειών (Κ-12), απαγκιστρώνοντας τη σύγχρονη διδασκαλία από τη διδακτέα ύλη του 1893 – την εποχή της γεωργίας – φέρνοντάς την στην εποχή της ψηφιακής και εικονικής πραγματικότητας. Το ευχάριστο είναι ότι η τεχνογνωσία και η μεθοδολογία ένταξης και διδασκαλίας της Μηχανικής στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, μεταφέρεται πλέον στην Ευρώπη και στην χώρα μας.

Ο λόγος για τον Δρ. Ιωάννη Μιαούλη, Πρόεδρο του Μουσείου Επιστήμης της Μασαχουσέτης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του International Space Station,  ο οποίος διετέλεσε για μακρύ χρονικό διάστημα πρύτανης του School of Engineering στο Tufts University. Ο λόγος στον Δρ. Μιαούλη που εξηγεί στο Συνέδριο Learning Differences & Innovation Summit του ACS Athens γιατί η Μηχανική και η Τεχνολογία είναι μαθήματα που θα πρέπει να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων.

Γιατί δεν παίζει ρόλο το φύλο για να είσαι καλός στις θετικές επίστημες, αλλά τα παιχνίδια που μάθαμε να παίζουμε παιδιά;

Ποιός είναι ο συσχετισμός των μαθηματικών και της φυσικής με την μηχανική και την τεχνολογία;

Τι είναι το Gourmet Engineering;

Ποιά είναι η λύση για να μη διαλέγουμε την καριέρα μας με βάση τα πρότυτα των τηλεοπτικών σήριαλ και τις προτροπές του άμεσου περιβάλλοντός μας;

Ας σημειώσουμε ωστόσο ότι όλα τα παραπάνω ερωτήματα – και άλλα πολλά – γεννήθηκαν από μια ερώτηση δυο (χαμένων) εκατομμυρίων δολαρίων: “Θεωρείτε ότι η επιστήμη σήμερα με τον τρόπο που την διδάσκουμε  στα σχολεία, μαθαίνουμε στα παιδιά για τον κόσμο γύρω τους;”

Ωστόσο, κινητήριος δύναμη για την ένταξη της Μηχανικής στα δημοτικά σχολεία της Μασαχουσέτης απετέλεσε μια μαθήτρια γυμνασίου, της οποίας ο ενθουσιασμός για τις θετικές επιστήμες και ο πιθανός παραγκωνισμός της, παρακίνησαν τον δάσκαλο όχι μόνο να υποστηρίξει και ενδυναμώσει την προσπάθειά της, αλλά να αγωνισθεί με όραμα να ενταχθεί μέχρι το 2015 η Μηχανική σε όλα τα σχολεία της Αμερικής.

Featured Photo Found on homestoriesatoz.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s